• دارسو
  • /
  • بلاگ
  • /
  • چگونه از گارانتی معتبر دستگاه خریداری شده اطلاع کسب کنیم؟

چگونه از گارانتی معتبر دستگاه خریداری شده اطلاع کسب کنیم؟

پس از تصویب و اجرای طرح رجیستری در کشور، برای استعلام گارانتی معتبر دستگاه، می توان از سامانه همتا کمک گرفت. بدین گونه که پس از استعلام اصالت دستگاه با استفاده از سامانه همتا، پیامکی حاوی اطلاعات تکمیلی از دستگاه، برای کاربر ارسال می‌شود. در این پیامک اگر شرکت وارد کننده قید شده باشد، یعنی این دستگاه به صورت قانونی وارد کشور شده است و این شرکت گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه را به عهده دارد.

معرفی شرکت گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه

در خرید تلفن همراه توجه داشته باشید که گارانتی فروشگاهی قابل استناد نیست و تنها گارانتی شرکتی دارای اعتبار است. دلیل این امر این است که شرکتهای وارد کننده تلفن همراه برای گرفتن مجوز واردات از وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعهداتی را امضا میکنند که ملزم به عمل کردن به آن تعهدات خواهند بود.

شرکت گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه

در این بین باید تاکید کنیم که گارانتی فروشگاهی فقط در دستگاه های تلفن همراه، فاقد اعتبار است. زیرا هیچ نهادی روی عملکرد فروشگاه برای گارانتی و خدمات پس از فروش نظارت نمی‌کند. البته برای دیگر دستگاه ها از جمله ساعت های هوشمند و تبلت ها به دلیل محدود بودن شرکت های گارانتی کننده، عدم وجود گارانتی شرکتی در کشور و همزمان قیمت بالای دستگاه های دارای گارانتی، اگر فروشگاه معتبر باشد، میتوانید به گارانتی فروشگاهی اعتماد کنید. لازم به ذکر است که گارانتی فروشگاهی عموما شامل یک هفته تست و تعویض دستگاه می‌شود.

 شرکت گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه

شرایط گارانتی تمامی شرکتها یکسان است و شامل ۱۸ ماه گارانتی دستگاه می‌شود. گارانتی تنها نقض های ذاتی دستگاه را برای تعمیر و یا تعویض قطعه ی آسیب دیده پوشش میدهد و درصورت بروز حوادثی چون شکستگی، ضربه خوردگی، سرقت، آتش سوزی و یا حوادث طبیعی میتوانید دستگاه خود را بیمه نمایید. در این مطالب میتوانید شرایط استثنایی بیمه تجهیزات الکترونیکی بیمه ایران و بیمه سامان را مشاهده نمایید.

 شرکت گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.