جبران در کمین حادثه!!!

تفاوت های اساسی گارانتی موبایل و بیمه کالای دیجیتال

امروزه موبایل‌ها بسیار پیچیده تر و گرانتر از قبل شده اند و جزو اصلی ترین تجهیزاتی هستند که هر فرد آنرا به همراه دارد که همراه داشتن آن در شرایط مختلف باعث آسیب پذیری هرچه بیشتر آن نسبت به دیگر تجهیزات الکترونیکی نیز می‌شود.
بر همین اساس حفاظت از گوشی‌‌های هوشمند بسیار با اهمیت است. و در پی آن درصورت بروز مشکلاتی همچون ضربه و شکست، نفوذ آب، نوسانات برق، سرقت و… ما هزینه های بسیار سنگینی را متحمل شویم. یکی از مهمترین موضوعات هنگام خرید گوشی موبایل، موضوع گارانتی و بیمه آن است. آیا نسبت به تفاوت های گارانتی و بیمه آگاهی دارید؟

شرایط گارانتی موبایل:

گارانتی در مدت زمان معین و تحت شرایط مشخصی برخی از خرابی های خاص وارد شده به موبایل را تحت پوشش قرار‌‌ می‌ دهد. این شرایط ممکن است برای گارانتی گوشی های هوشمند و شرکتهای مختلف ‌متفاوت باشد اما در بیشتر مواقع آسیب های ناشی از آب خوردگی، شکستن، وارد شدن ضربه و سایر مسائل این چنینی تحت پوشش گارانتی نخواهد بود.
به نوعی میتوان گفت که گارانتی تنها نقص‌‌های تولیدی‌‌ موبایل را تحت پوشش قرار می‌دهد. یعنی اگر هنگام خرید، نقص یا ایرادی در دستگاه باشد، توسط شرکت تولیدکننده و نماینده اش به صورت رایگان تعمیر و یا تعویض می‌شود. در اکثر مواقع نیزاثبات اینکه اتفاق رخ داده ذاتی بوده و خریدار در آن نقشی نداشته است، کار دشواری است. همه ی اینها در حالیست که معمولا شرکت‌های ارائه دهنده خدمات گارانتی به مدت 6 ماه تا حداکثر یک سال‌‌ می‌توانند این نقص‌ها را پیدا کرده و پوشش دهند. نکته مهم دیگر این است که احتمال میرود بعد از ارسال گوشی موبایل به شرکت، متوجه شوید که آسیب اتفاق افتاده تحت پوشش گارانتی شرکت نیست و شما مجبور شوید تا خسارت وارد شده را خود برعهده بگیرید.
حال در صورت بروز اتفاقاتی همچون سرقت، نوسانات برق و بطور کلی آسیب‌‌های فیزیکی بعد از خرید موبایل، چه باید کرد؟

شرایط بیمه موبایل نسبت به گارانتی:

به هنگام بررسی تفاوتهای بیمه موبایل با گارانتی، به موارد تحت پوشش آن‌ها برخورد میکنیم که مهمترین تفاوت است. داشتن بیمه موبایل در صورت بروز اتفاقاتی همچون نفوذ آب در گوشی، نوسانات برق، سیل و زلزله و بصورت کلی بلایای طبیعی و آسیب های فیزیکی می‌تواند مفید و بسیار ضروری باشد. زیرا بیمه موبایل‌‌ مواردی همچون: سرقت، نفوذ آب، ضربه، شکست و آتش سوزی دستگاه موبایل را تحت پوشش قرار میدهد.
با توجه به هزینه های بالا برای خرید و حتی تعمیر یک گوشی یا تبلت، داشتن بیمه به هنگام خرید گوشی می‌تواند از ضروریات باشد و اگر کالای دیجیتال خود را بیمه کرده باشید، اطمینان دارید که شرایط به قبل حادثه بازمی‌گردد.

شرایط بیمه موبایل نسبت به گارانتی

شرایط بیمه آریا زرین (تحت پوشش بیمه ایران)

بیمه ایران برای بیمه کردن موبایل، به دو روش عمل میکند. بیمه کارتی و بیمه درصدی.
در روش بیمه کارتی، بیمه آریا زرین کارت هایی را دراختیار فروشندگان موبایل قرار می‌دهد. برای هر کارت با سقف سه، هفت و پانزده میلیون تومان، از بیمه گذار به ترتیب مبالغ 270هزار، 610 هزار تومان و 1.250.000 تومان دریافت می گردد. مدت زمان بیمه یکساله و دارای فرانشیز 20 درصد است و هر ماه 2% فرانشیز نیز تعلق می‌گیرد.

شما میتوانید پس خرید موبایل و کالای دیجیتال از فروشگاه دارسو، کارتهای بیمه کالای دیجیتال را نیز خریداری کنید. پس از خرید یک کارت براساس مبلغ مورد نظر خودتان برای بیمه، برای فعال کردن بیمه نامه موبایل خود اقدام نمایید. در بیمه طلایی زرین ایران این امکان وجود دارد تا 24 ساعت پس از زمان درج شده در فاکتور خرید گوشی، اقدام به ثبت بیمه نامه کنید، که البته پیشنهاد ما این است که در این زمینه به هیچ عنوان تعلل نکنید و پس از خرید کارت، ثبت کارت بیمه را به همکاران ما در دارسو بسپارید.
شما میتوانید سقف کارت بیمه را براساس مبلغ فاکتور، کمتر و یا بیشتر از آن تعیین و خریداری کنید. به عنوان مثال اگر مبلغ فاکتور شما 12 میلیون تومان است شما میتوانید کارت 7 میلیون تومانی را تهیه و گوشی خود را تا سقف 7 میلیون تومان بیمه کنید. در حالت دیگر میتوانید کارت 15 میلیون تومانی را خریداری کنید. در صورتیکه کارت 15 میلیون تومانی را با مبلغ 1.250.000 تومان تهیه کنید، پس از بروز اتفاق، براساس شرایط بیمه نامه میتوانید در ماه اول تا 80 درصد مبلغ فاکتور را دریافت کنید و بعد از آن بصورت ماهانه 2 درصد فرانشیز بیشتر می‌شود.

شرایط بیمه آریا زرین

در روش درصدی، برای بیمه کردن کالا، شما بایستی 10 درصد ارزش دستگاه موبایل خود را پرداخت کنید. در صورت بروز اتفاق در این بیمه نیز جبران خسارت تا 80 درصد مبلغ فاکتور خواهد بود(فرانشیز 20 درصدی). همچنین هر ماه 2 درصد فرانشیز افزایش می یابد.
شما باتوجه به مبلغ فاکتور و هزینه ایی که بایت بیمه باید بپردازید، میتوانید یکی از این دو روش را انتخاب نمایید.
برای ثبت بیمه نامه ی یک کالای نو نیاز است که یک عکس از صفحه اول گوشی گرفته شود تا سلامت گوشی کاملا محرز شود. این عکس باید پس از نمایش کد IMEI روی صفحه گوشی هوشمند با شماره گیری #06#* (ستاره، مربع، 06، مربع) گرفته شود.
این بیمه نامه ها قابل تمدید است. بدین معنی که پس از اتمام یکسال زمان بیمه نامه، شما میتوانید بیمه نامه خود را با هزینه کمتری تمدید کنید.
*توجه داشته باشد که در صورت سرقت موبایل، امکان استفاده از بیمه نامه فقط در شرایط شکست حرز فراهم خواهد بود؛ بدین معنی که قفل یا شیشه خانه و یا اتومبیل شکسته شود و سرقت گوشی به دلیل سهل انگاری فرد نباشد.
* در صورت سرقت موبایل، فرانشیز در هر دو روش بیمه ایی (کارتی و درصدی) 40 درصد خواهد بود. و شامل 2درصد فرانشیز ماهانه نیز می‌شود.

پوشش های خدمات بیمه گوشی های هوشمند شرکت بیمه زرین بیمه ایران عبارتند از :
1. شکستگی بر اثر ضربه
2. آبخوردگی و نفوذ مایعات
3. نوسانات ولتاژ برق
4. بلایای طبیعی
5. آتش سوزی دستگاه
6. در صورت ثبت مشخصات در سایت و تائید آن : سرقت با شکست حرز

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.